пʼятниця, 19 вересня 2014 р.

Урок 7. Освітлення і тіні в 3D max

У сьомому уроці ви навчитеся створювати просте освітлення для об'єкта, налаштовувати інтенсивність світла і щільність тіней.

Для освітлення сцени використовуються спеціальні об'єкти з вкладки Create - Lights 

Target Spot і Target Direct генерують спрямоване світло, можуть бути використані для імітації світла від ламп, фанаріком, автомобільних фар та ін.

У Target Spot - світло розходиться по формі конуса, а у Target Direct - світло поширюється паралельно, за формою паралелепіпеда.

Слово target означає, що напрямком світла можна керувати спеціальним маркером у вигляді невеликого кубика, джерела Free Spot і Free Direct його не мають. 

Omni - точкове джерело розсіяного світла, розповсюджуваного у всіх напрямках. Використовується для імітації світла звичайної лампочки або для загального освітлення. 

Розташуйте в сцені будь-який об'єкт і створіть під ним площину, яка прийматиме тіні.



Тепер встановіть Target Spot приблизно як на скріншоті:



Для основного джерела світла необхідно включити параметр Shadows (тіні), що зробить картинку реалістичнішою.



Параметр Multiplier у вкладці Intenity / Color / Attenuation впливає на силу джерела світла:


Параметр Dens у вкладці Shadow Parameters впливає на щільність тіней: 


Для того що б межа світла-тіні була м'якою, у вкладці Spotlight Parameters поставте значення Hotspot / Beam в кілька разів менше значення Falloff / Field, зміни ви будете спостерігати у вікні проекції: 




Так само на тінь впливає відстань до джерела світла. Чим він далі, тим розмитіша буде тінь, чим ближче - тим тінь буде чіткішою. 



Рекомендую не обмежуватися одноїм джерелом світла, а встановлювати як мінімум два


При цьому параметр Shadows можна залишити тільки у одного з джерел.

Немає коментарів:

Дописати коментар