середа, 17 вересня 2014 р.

Урок 1. Інтерфейс і примітиви

Це вступний урок за програмою 3d max. У ньому ви трохи дізнаєтеся про интерфес програми, основних кнопках, а так же навчитеся створювати примітивні об'єкти. Все гранично просто і легко



Тут наведено 3d max 2011, але не біда якщо у вас версія нижче або вище, сильних відмінностей між версіями немає.

Так виглядає наш робочий простір, це чотири вікна проекцій (при бажанні можна змінити їх кількість і розташування).


1. Top (вид зверху)
2. Front (фронтальний вид або спереду)
3. Left (вид зліва)
4. Perspective (перспектива).

У верхній частині екрану у вас головне меню і головна панель, справа - командна панель. На командній панелі ми бачимо кілька закладок:

Create (Створити) - Закладка створення всіляких об'єктів
Modify (Змінити) - Закладка змін параметрів об'єкта та застосування модифікацій
Hierarchy (Ієрархія) - призначена для управління зв'язками;
Motion (Рух) - Налаштування контролерів анімації і траєкторій руху;
Display (Відображення) - дозволяє керувати відображенням об'єктів сцени у вікнах проекцій;
Utilities (Утиліти) - містить різноманітні допоміжні програми, більшість з яких є підключаються плагінами

Перша вкладка Create так само містить кілька підвкладок:

Geometry (Геометрія) - об'ємні тіла (куби, кулі, циліндри та ін.)
Shapes (Форми) - призначена для створення ліній, NURBS-кривих і двовимірних форм
Lights (Джерела світла) - Об'єкти для освітлення сцени
Cameras (Камери) - камери, виставляються в сцені, можуть бути анімовані.
Helpers (Допоміжні об'єкти) - за допомогою об'єктів даної категорії значно спрощується конструювання складних сцен і настройка анімацій;
Space Warps (Об'ємні деформації) - включає об'єкти, що відповідають за різні види спотворень навколишнього простору;
Systems (Системи) - об'єднує об'єкти, контролери та ієрархії, призначені для створення геометричних тіл, об'єднаних певним видом поведінки.

Для початку створіть кілька об'єктів.
Для цього на правій панелі натискаєте
Create - Geometry - Standart Primitives - Box
і малюємо в вікні перспективи наш бокс.

У вкладці Creation Method можна вибрати метод створення:
Cube - створюється куб з рівними сторонами
Box - параллепіпед з довільними сторонами

Вкладка Keyboard Entry служить для створення боксу з вводяться параметрами. Де XYZ - координати де потрібно створити куб, Length, Width, Height - соотвественно довга, ширина і висота куба.
Після введення параметрів натискаємо Create і створюється бокс із заданими параметрами в зазначених координатах.
Вкладка Parameters служить для изменеия параметрів вже створеного боксу.
Крім довжини, ширини і висоти можна змінити кількість сегментів по ширині, висоті і довжині (Length Segs, Width Segs, Heigth Segs).

Спробуйте створити бокс довільних розмірів і змінити кількість сегментів. Якщо візуально ви не спостерігаєте змін спробуйте натиснути F4 - ця клавіша включає \ відключає відображення ребер під вьпорте.

Створіть кілька об'єктів: Box, Sphere і Cylinder. Має вийти як на картинці:


З правим меню розібралися (через нього створюються і редагуються об'єкти)
Тепер верхнє меню. У ньому розташовуються різні кнопки для управління обь'ектамі:

 - Виділення.


 - Виділення по імені.


 - Вибір форми області виділення.


- Об'єкт виділяється, якщо хоча б його частина потрапила в область виділення.



- Об'єкт виділяється тільки коли він весь потрапляє в область виділення.

Move - Переміщення по осях X, Y, Z.
Rotate - Обертання по осях X, Y, Z.
scale - Масштабування по осях X, Y, Z.
mirror - Дзеркальне відображення об'єкта.
Material Editor - Редактор матеріалів.
Render - Рендеринг

Меню навігації, розташовується в нижньому правому кутку:
- Zoom (наближення \ віддалення)

- Переміщення (ввехр \ вниз \ вправо \ вліво)

 - Обертання

 - Зміна кута огляду

- Розгорнути \ згорнути вікно на весь екран


Немає коментарів:

Дописати коментар