пʼятниця, 19 вересня 2014 р.

Урок 6. Редактор матеріалів (Material Editor)

Предметів при візуалізації можна призначити певний матеріал, столу - дерево, мишці - пластмасу, гирі - метал.

Створювати, а точніше імітувати всі ці матеріали в 3D Max дозволяє Material Editor

Material Editor має два види: компактний і розширений (має ті ж функції, але більш зручний візуально). Для знайомства використовуватимемо компактний вигляд

Для того, що б вибрати вид, натискаємо Modes і вибираємо Compact Material Editor

У першому вікні знаходиться список матеріалів у вигляді таблиці сфер, натискаючи на одну з них ми переходимо до редагування матеріалу

В першу чергу потрібно вибрати тип матеріалу, спочатку вибрано Standart, далі привласнити матеріалу ім'я. 

Основні типи матеріалів

- Standard (Стандартний) - Звичайний матеріал.
- Architectural (Архітектурний) - Матеріал з розширеними настройками. 
- Blend (змішуваний) - Складається з двох матеріалів, які змішуються один з одним за певною масці. 
- Composite (Складений) - Схоже на Blend, дозволяє змішувати до 9 матеріалів з ​​основним. 
- Double Sided (Двосторонній) - Два матеріали, один - для передньої сторони, інший - для задньої 
- Ink 'n Paint (Нефотореалістічний) - дуже цікавий матеріал, імітує 2D, ефект малювання. 
- Matte / Shadow (Матове покриття / Тінь) - Приймає тільки тіні, сам матеріал прозорий. 
- Mutti / Sub-Object (Багатокомпонентний) - складається з двох і більше матеріалів, кожен матеріал відповідає своєму ID і буде відображатися на полігонах з таким же ID. 

1. Для початку виберіть перший слот, тип залишимо Standart
2. Назвіть матеріал (наприклад Mat_1). 
3. У вкладці Blinn Basic Parameters

  • Diffuse - основний колір матеріалу. 
  • Specular - колір відблиску (залишаємо білим) 
  • Specular Level - рівень блиску. 
  • Glossiness - глянець 
  • Self Illumination - самосвітіння (від 0 до 100, color - колір світла) 
  • Opacity - прозорість (100 - повністю бачимо, 0 - невидимий) 


Для прикладу можна створити такий ось простий глянцевий матеріал синього кольору. Що б застосувати його до об'єкта можна: 

1. Просто перетягнути матеріал на потрібні вам об'єкти. 

2. Натиснути на кнопку "Assign Material to Selection" (застосувати матеріал до виділеного)



Отже, ви навчилися створювати найпростіші матеріали, змінюючи їх колір, глянцевість \ матовість, прозорість і самосвітіння. Тепер поговоримо про вкладку Maps. Це текстурні карти - основа текстурування в 3D max. 


Diffuse Color, Specular Color, Specular Level, Glossiness, Self Illumination, Opacity - вже знайомі вам параметри. Але тут їх можна задати за допомогою текстурних карт. 

Filter Color - колір, в який буде фарбуватися світло, що проходить через об'єкт. 
Bump - карта нерівностей (опуклостей або западин) на об'єкті. 
Reflection - відображення. 
Refraction - заломлення. 
Displacement - схоже з Bump, видавлювання набагато сильніше. 

Перейшовши у вкладку Maps, ви побачите даний список. None означає що ніякої мапи текстури поки немає. Клікнувши навпроти Diffuse Color на None, ви побачите ще один список, виберіть Bitmap (растрове зображення)

Після цього вам запропонується вибрати будь-яке зображення, наприклад, можна скачати зображення 100 доларової купюри і вибрати її: 

Тепер створіть Plane (площину) із співвідношенням сторін приблизно як у 100 доларової купюри і застосуйте матеріал до площини: 

Якщо площини не забарвилася в кольори купюри, натисніть на кнопку Show Standart Map in Viewpotr (кнопка виділена на скріншоті зверху). 

Тепер можете розкидати свої сотні баксів по всьому столу: 

В 3D max звичайно ж передбачена невелика бібліотека готових матеріалів (наприклад матеріал дерева для столу на верхньому скріншоті). 

Для того що б відкрити бібліотеку виберіть вільний матеріал, клікніть на Standart, далі знайдіть пункт меню Open Material Library (в 11 версії меню відкривається невеликої стрілочкою у верхньому лівому куті). 

Далі потрібно просто знайти потрібну бібліотеку. Вона швидше за все знаходиться за адресою C: / Program Files / Autodesk / 3ds Max / materiallibraries / або ж в папці Мої Документи

Після додавання бібліотеки вам залишається просто вибрати вподобаний матеріал і застосувати його до об'єкту.

Немає коментарів:

Дописати коментар