середа, 17 вересня 2014 р.

Урок 2. Моделювання з примітивів

У цьому уроці ви навчитеся основним діям з об'єктами моделюючи нескладний комп'ютерний стіл і пару стільців.

Тут як і в першому уроці все гранично просто, моделювання з примітивів нагадує простий дитячий конструктор, тому з цим впорається будь-який початківець. Але наша мета зараз, це не стіл і стілець, а кілька цікавих прийомів моделювання, про які ви дізнаєтеся створюючи ці об'єкти. Отже, давайте прямо по пунктах: 

Спочатку змінимо системні налаштування. В 3d max є своя міра довжини - unit. Ви можете самі задати чому дорівнюватиме 1 unit (декільком метрам або міліметри), а так само вказати в яких одиницях програма буде виводити розміри об'єктів. Заходимо у вкладку Customize - Unit Setup ... 

У розділі Display Unit Scale вибираємо Centimeters (сантиметри) з вкладки Metric. 

Натискаємо System Unit Setup і задаємо що 1 Unit = 3,0 Centimeters


Тепер можна приступити до моделювання:

Спочатку створюємо стіл: 

1. Створюємо ChamferBox з потрібними параметрами: Тиснемо Create - Geometry, вибираємо Extended Primitives замість Standart Primitives далі тиснемо на ChamferBox і створюємо його у вікні перспективи. Задаємо параметри:

Length 200cm; Width 100cm; Height 3cm; Fillet (фаска) 0,2cm. Колір вибираємо коричневий. 



2. Копіюємо (переміщуємо вниз, утримуючи Shift), вказуємо потрібні розміри (переходимо у вкладку Modify), ставимо на місце ніжки 



3. Знову копіюємо (пересуваємо натиснутою клавішею Shift), зрушуючи ближче до центру столу:


4. Тепер нам буде потрібно повернути об'єкт рівно на 90 градусів. Як це зробити ... вгорі натиснути на кнопку правою кнопкою миші (як зазначено на скріншоті), ви потрапляєте на Grid and Snap Settings. Навпаки Angle вписати 5, 10 або 15 градусів. Далі якщо кнопка буде натиснута, то повертаючи об'єкти вони будуть повертатися на градус кратний зазначеному. Тобто, якщо ви вказали 10 градусів, то повернути об'єкт ви зможете на 10-20-30-40-50-60-70-80-90-100 і так далі градусів. Вказати ви можете будь числа як вам зручно. У мене зазвичай виставлено від 5 до 15 градусів. 


5. Тепер, утримуючи Shift повертаємо box на 90 градусів, знову вказуємо потрібні розміри і ставимо між двома попередніми боксами, що б вийшла нижня полиця: 

6. Копіюємо нашу полицю вгору (переміщуємо, утримуючи Shift), в меню, вказуємо кількість копій (Numbers of Copies) 3 або 4, як хочете. Тип копіювання ставимо Instance

Після того як ви створили копії полиць з типом копіювання Instance, ви можете масштабувати одну з полиць, при цьому будуть однаково масштабуваться і решта копії. Спробуйте зменшити товщину полиць. 

7. Копіюємо бічну ніжку стола на інший край: 

Наш стіл в принципі готовий, але ви можете додати ще декілька елементів (наприклад виїжджаючу полицю для клавіатури) 


Тепер моделюємо стілець: Тут все теж саме ... 

1. Створюємо ChamferBox з потрібними параметрами і міняємо колір: 

2. Копіюємо, змінюємо розміри, ставимо на місце ніжок 4 копії: 


3. Тими ж способами створюємо спинку стільця


Тепер один важливий момент. Виділіть верхню горизонатальну перегородку спинки стільця, у верхньому меню змініть View на Local. Ця зміна дозволить вам переміщати об'єкт щодо його власних локальних координат. Тепер зробіть 4 копії і стілець буде завершений. 
4. Для зручності згрупуємо всі елементи стільця. Для цього спочатку виділіть їх: 
5. Тепер у верхньому меню натисніть Group - Group, і дайте назву групі, наприклад "стілець" 
Після того як ви згрупували об'єкти, ви не можете змінювати їх окремо. Зате легко можна створити ще кілька стільців, просто скопіювавши групу: 

От і все по другому уроку, дивіться відео нижче. Бажаю успіхів!


Немає коментарів:

Дописати коментар