Взагалі сплайн - це лінія (крива, ламана) яка завгодно. Самі по собі сплайни не відображаються при рендері, а служать допоміжними засобами. Створити сплайн ви можете перейшовши у вкладку Create - Shapes - Splines.
Ось основні форми сплайнів, якими зазвичай користуються:
Коли ви створюєте будь-який тип сплайнов, то після зміни параметрів, для подальшого редагування, вам необхідно натиснути на нього правою кнопкою і вибрати Convert To - Convert To Editiable Spline, або застосувати модифікатор Edit Spline зі списку модифікаторів.
Всі сплайни складаються з точок (vertex) і сегментів (segment):
Точки бувають чотирьох типів:
1. Corner - точка утворює ламану.
2. Smooth - автоматично згладжує лінію, утворюючи криву.
3. Bezier - так само утворює згладжений лінію, але формою вигину можна маніпулювати за допомогою спеціальних маркерів.
4. Bezier corner - на відміну від bezier маркери несиметричні.
Щоб змінити тип точки потрібно виділити одну або кілька точок і натиснути праву кнопку миші. У контекстному меню вибрати потрібний тип.
В розділі Modify сплайни мають кілька вкладок: Rendering, Interpolation, Selection, Soft Selection і Geometry.
Вкладка Rendering:
Enable in rendering - включає відображення сплайна при рендере.
Enable in Viewport - включає відображення сплайна у вікнах вьюпорта.
Radial - сплайн матиме форму мотузки (тобто коло в перетині).
Thickness - товщина або діаметр кола в перерізі.
Sides - кількість сторін кола (якщо вибрати 3, то в перерізі буде трикутник).
Angle - Кут повороту перерізу.
Rectangular - сплайн матиме форму дошки (тобто прямокутник в перетині).
Length - довжина прямокутника в перетині.
Width - ширина прямокутника в перетині.
Aspect - співвідношення довжини та ширини один до одного.
Auto Smooth - включає автоматичне згладжування.
Вкладка Interpolation:
Steps - кількість сегментів між кожними двома точками сплайна (для згладжених форм потрібна більша кількість, для ламаної лінії достатньо нуля).
Optimize - автоматично прибирає сегменти, які не впливають на форму сплайна.
Adaptive - автоматично підбирає кількості сегментів, для отримання ідеально гладкою форми.
Вкладка Geometry:
New vertex type - Вибір тип новостворених точок.
Create line - Створити додаткову лінію з сплайне.
Attach - присоеденившихся лінію до сплайна.
Refine - Вставити точку в будь-яке місце сплайна.
Weld - Злити сусідні точки в одну (праворуч вказано мінімальну відстань між точками, при якому вони будуть злиті)
Connect - з'єднати дві точки лінією.
Insert - Продовжити лінію (натискаєте Insert, потім на крайню точку і продовжуєте створення сплайна)
Fillet - Скруглення кутів (виділяєте точку і задаєте радіус скруглення)
Chamfer - Створення фаски (виділяєте точку і задаєте розмір фаски)
Divide - Поділяє вибраний сегмент на вказану кількість точок.
Використання модифікатора Shell, на прикладі створення об'ємного тексту.
Створюємо сплайн Text:
В полі Text міняємо текст на потрібний, змінюємо розмір (Size). Вибираємо і стека модифікаторів Shell. Потім задаємо потрібний ступінь видавлювання (Inner Amount або Outer Amount)
Модифікатор Shell можна застосовувати тільки до закритих сплайнів (який не має розривів). Ось приклад використання модифікатора Shell на сплайни Text, Line, NGon і Star:
Модифікатор Sweep
Спершу створюємо будь-яку лінію. Ми створили Line з прямими кутами (створюється з натиснутою клавішею Shift)
Далі зі списку модифікаторів вибираємо Sweep і отримуємо наступний результат:
Думаю, Вам не важко розібратися в налаштуваннях модифікатора. Найголовніше - це вибір форми перетину і параметрів цієї форми (радіуса або довжини, ширини, товщини)
Модифікатор Lathe
Вітаю! Ви дійшли до найцікавішої частини уроку.
Модифікатор Lathe використовується для створення об'єктів мають симетрію обертання (це можуть бути глечики, келихи, пляшки, колони, стакани і багато іншого).
Все що вам буде потрібно це намалювати вертикальну лінію в проекції Font і вибирати зі списку модифікаторів Lathe:
Нам відразу ж потрібно перемістити вісь симетрії, для цього натискаємо на плюсик праворуч від назви модифікатора і вибираємо Axis. Переміщаємо Axis по осі Х:
Далі можливі два випадки:
1. Поверхность відображається нормально (у тому кольорі, який у вас вибраний) - тоді все добре.
2. Поверхность чорна - значить потрібно вивернути її навиворіт поставивши галочку на Flip Normals.
Тепер перевірте чи включена у вас кнопка Show end result on / off toggle, яка знаходиться під списком модифікаторів. Включити її потрібно для того, що б бачити ефект всіх модифікаторів призначених об'єкту:
Далі переходимо до редагування вершин (натискаємо на плюс зліва від Line і вибираємо Vertex), добиваємося бажаного результату. Можете додавати \ видаляти точки, міняти їх тип і т.д.
Модифікатор Lathe має кілька параметрів, ось основні з них:
Degrees - показує на скільки градусів провертається сплайн навколо осі симетрії (за замовчуванням 360 градусів, повний оборот).
Flip Normals - вивертає поверхню навиворіт.
Segments - кількість сегментів (згладженість фігури).
На цьому третій урок закінчено. Цього разу видеоурок складається з двох частин:
Немає коментарів:
Дописати коментар